decembra 25, 2007

Merry Christmas

Krásna harmónia melódie rolničiek, husté a zároveň jemné sneženie vonku za oblokmi, nevtieravá a zároveň vnucujúca sa aróma škorice, šíriaca sa všade na okolo rodinného krbu. Všade vidieť radosť na detských tvárach, smiech, rodinnú pohodu a nevyčerpateľné čaro blížiacich sa Vianoc. Takto nejako by sa mohla začať klasická poviedka o nezabudnuteľných vianočných sviatkoch. Skutočnosť je bohužiaľ úplne iná, drahí priatelia. Žijeme v celkom inom svete. Vo svete, kde je všetko hrané, predstierané a naaranžované. Vo svete, kde sa každý dospelí hrá na nekonečnú pohodu, bezstarostný život a bezchybné Vianoce. Ale všetci zabúdajú na niečo. Keď herec hraje svoju úlohu, mal by sa do nej vcítiť, hrať ju presvedčivo, žiť tou postavou, a nie hrať tú „skvelú“ pohodu, ako ju hrajú všetci na okolo. Vlastne, oni ju nehrajú, oni ju predstierajú. A tu sa vynára ten problém. Všetci niečo predstierajú, no nikto si nechce pripustiť realitu takú, akou v skutočnosti je. Neuvedomujú si, že najviac tým trpia tí, na ktorých im záleží najviac. Ja osobne som už síce plnoletý, no poviem to otvorene, je mi tu z toho všetkého na okolo na grcanie. Žijeme vo svete plnom masiek a hraných scén, kde sa každý snaží ojebať toho druhého. Pri čítaní týchto riadkov si isto poviete, že mladý má len slabú chvíľu, a že to je síce tak, no on sa z toho časom dostane, on to časom pochopí. Nie, ďakujem, nemám záujem pochopiť tento VÁŠ svet. Vy ste si ho vytvorili, Vy si v ňom žite, nechajte ma žiť ten môj.
Dnes som mal možnosť absolbovať telefonát s jedným celkom neznámym, no zato nevšedným a pre mňa dôležitým človekom. Dozvedel som sa, ako je u nich doma všetko nahovno, aká tam vládne faloš a celý deň sa tam odohráva „krutá paródia na rodinu“. Vtedy som si tak uvedomil, že to nielen u nich, ale všade okolo je hraná tá paródia. Že všetci dospelí okolo sa tvária ako je všetko fajn. Preto možno toľko mladých siaha po legálnych či nelegálnych drogách, aby sa dostali aspoň na chvíľu z toho hraného a predstieraného sveta von. Von, do toho ich vlastného, do toho bezchybného, do toho úžasného, kde môžu byť samým sebou a nemusia sa hrať na niekoho koho nechcú, na niekoho, kým by mali byť. Možno to by si mohla táto spoločnosť uvedomiť. Nie, ako dostať drogy z ulice a znížiť počet alkoholikov a fajčiarov. Skôr dôjsť nato, ako odstrániť vplyvy spôsobujúce všetky tieto neresti, prameniace práve z Vami vytvorenej spoločnosti. Ja radšej na dnes končím, napísal som už toho aj tak dosť a sám sa možno budem niekedy diviť, aké súvislosti som si vedel v hlave pozliepať dokopy.

Tak teda ŠTASTNÉ A VESELÉ!

6 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

...pekne uvedenie do svetla, i ked dovolim si tvrdit v mnoznom cisle, ze sme to uz vedeli:)) ale aj tak sa mi to velmi pacilo(hlavne ta cast o mne pravdaze), a nerada mno cem povedat aj to, ze s touto parodiou nic nespravime:( ficala roky pred nasim narodenim a bude ficat aj po tom ako opustime tento svet, budeme len "dalsi divny", kt. do toho svinstva odmietli zapadnut...no do toho, clankov na tuto temu podla mna nikdy nie je dost, keby prave tento zmenil co len jedinu osobu v maske uz je svet lepsi;)

Anonymný povedal(a)...

dobry clanok, pravdivy...kriticky...ja by som v nom rada sice nasla aj nejaky navrh, co urobit, no aj tak dobre...trosku akoby z teba hovorila nejaka dost zla skusenost...

Anonymný povedal(a)...

niekedy by snad stacilo, keby sme si jednoducho povedali, ze sa nebudeme stresovat a ani nebudeme nic hrat . vsak vianoce su symbolom pokoja a ticha .. akurat je strasna skoda, ze v dnesnej dobe to iba symbolizuju a realita je taka, aku si ju popisal...

Anonymný povedal(a)...

zdravím...
takže od začiatku... priznám sa, že po prečítaní tohto príspevku som si myslela, že je to o mne... bo tiež sme spolu riešili podobné pocity z osláv našich skvelých sviatkov vianočných... ako som už povedala, našťastie som bola chorá a obišlo ma to tvárenie sa na ideálnu rodinku v kruhu ďalších "ideálnych" rodiniek... lenže potom som si pospájala nejaké fakty a súvislosti (áno, aj to niekedy robím) a prišla som k hroznému záveru... aj v iných rodinách to takto funguje???? žiaľ, je to tak.. úspešne nám začína unikať skutočná podstata Vianoc...
nuž, iné nám neostáva, len sa s tým 1. zmieriť alebo 2. byť sám sebou a kašlať na ostatných...

Anonymný povedal(a)...

Nuž po prečítaní tohto článku.. úprimne sa priznám,došli na mňa zlé spomienky..až ma to dojalo..a mrzí ma,že je to tak všade :((

Anonymný povedal(a)...

Prave vianoce uz asi neexistuju je to uz len niaka lacno predavana umelina.Stastie ze to u nas doma neoslavujeme (z istych dovodov) aj ked niekedy mi bolo luto ze u nas to nieje tak ako inde postupom casu som zitil ze ta idilka nie je vsade :-/ ale inak pekne depresivny clanok ...;-) ale su tu aj lepsie...